בדיקות שנתיות לכיבוי אש

בדיקת מערכות כיבוי אש

אז מה זו בדיקת מערכות כיבוי אש? קודם כל נזכיר כי מדובר על בדיקה אותה כל בעל עסק מחויב לעשות על פי חוק. כלומר, גם אם אתם לא ממש רוצים לדעת במה מדובר, הרי שלא תוכלו להמשיך ולהתעלם. התפקיד של בדיקת מערכות כיבוי אש הוא פשוט באופן יחסי. הבדיקה נועדה לברר האם המערכת שתפקידה לשמור עלינו, להתריע מפני דליקה ולעשות הכל כדי למזער נזקים, אכן עובדת כנדרש. במאמר הבא נסביר מה מרכיב את המערכת הזו, מה יכול להשפיע על תפקודה ומה אנחנו צריכים לעשות כדי לשמור על עצמנו. קדימה, בואו נתחיל.

בדיקת מערכות כיבוי אש איך היא מתנהלת

לא במקרה לתהליך קוראים בדיקת מערכות כיבוי אש ולא בדיקה של מערכת אש בודדת. זאת משום שאנחנו משתמשים בכלים שונים בשביל להתמודד עם הבעיה שנקראת התפרצות של דלקה. קודם כל אנחנו צריכים להבין כי הרעיון הבסיסי הוא שברגע בו פורצת דלקה, אנחנו רוצים להבטיח כי לא נדרש לערב יד אדם במידה הרבה ביותר האפשרית. כלומר, אנחנו מצפים מהמערכת לעבוד באופן אוטומטי, להפעיל מערכות נוספות וכיוצא באלו, בלי שאנחנו נצטרך לעשות עוד צעד נוסף.

המערכת מורכבת מכמה חלקים. החלק הראשון הוא גלאי העשן. האלמנט שדואג לאבחן את המצב ולהבין אותו לאשורו. כמובן, חלק מאותה בדיקת מערכות כיבוי אש היא לוודא כי החלק הזה במערכת עובד כמו שצריך. אחרת, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בבעיה בהמשך. לאחר מכן, יפעל אותו חלק שישמיע את האזעקה וידאג להתריע אותנו. זאת כדי לספק למי שנמצאים במבנה זמן להילמט וכדי שגם אנחנו, נספיק להזעיק עזרה בזמן. רק בסוף אותה שרשרת נמצאים חלקים שאחראים על טפטוף מים מהתקרה, הפעלה של מפוחי עשן ועוד. כמובן, המטרה היא שכל אותן מערכות יעבדו במהירות הבזק אחת אחרי השניה. את כל זה אנחנו מבררים בתהליך בדיקת מערכות כיבוי אש.

אתם לא צריכים להישאר לבד

חברת 'פלג, הנדסת אש', נוסדה כדי להביא מענה מקצועי לבעלי עסקים בכל רחבי הארץ. רוצים לבדוק את המערכת שלכם? פשוט דברו איתנו ונשמח לספק מענה מהיר ומקצועי. לפרטים נוספים, צרו איתנו קשר עוד היום.

11 ביוני 2024 / כללי

Share the Post

Call Now Button